Blobfish 2.0

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Livet ut på rosa fenor


+14
Submarine
Rufus
HannaiY
Sofia
Turner
Cherrypie
Splitthecream
ausci
Kennifer
TokiPoki
Westyane
StarMonostro
Mitchan
Dessi
18 posters

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Dessi
    Dessi
    Slimeboll


    Antal inlägg : 250
    Join date : 10-02-05
    Age : 28
    Ort : Animeworld

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Dessi lör feb 06, 2010 2:50 pm

    Lite nyfiken bara.
    Vad för böcker läser du för tillfället? Och vad tycker du om dem, är de bra/dåliga osv. Berätta gärna lite om dem. Skriv gärna också vad du tycker om böcker du rätt nyligen läst ut!

    Själv läser jag Nightlight i skolan. Det är en bok på engelska som gör en sanslöst rolig parodi på Twilight xD Den är helt sjukt underhållande och jag skrattar högt. Vet ej författaren
    I skolan läser jag även Henning Mankells Kinesen. Den är.. sådär, ganska långtråkig tycker jag. Jag ska kämpa mig igenom den i hopp om att den blir bättre. Det är en Thriller som inte alls fångat mitt intresse speciellt mycket helt enkelt.
    Mitchan
    Mitchan
    Admin


    Antal inlägg : 89
    Join date : 10-02-04
    Age : 28
    Ort : Blobfish yo

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Mitchan lör feb 06, 2010 3:51 pm

    Jag läser nån ny översättning av lotr, de två tornen. den är konstig men det är fint haha. Sen läser jag om Looking For Alaska mest hela tiden. Sen översätter jag Beedle tha Bard när jag orkar. För att det aldrig ska komma lena-översättning på den.
    StarMonostro
    StarMonostro
    Penna


    Antal inlägg : 57
    Join date : 10-02-06
    Age : 28
    Ort : Västerås

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  StarMonostro lör feb 06, 2010 4:15 pm

    Har inte läst böcker på väldigt länge. Men läste Låt den rätte komma in för ett tag sen, den var bra.
    Westyane
    Westyane
    Hajmat


    Antal inlägg : 145
    Join date : 10-02-05
    Age : 27
    Ort : Death Valley O__O

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Westyane lör feb 06, 2010 4:37 pm

    Hp läser jag om och om igen.
    TokiPoki
    TokiPoki
    Hajmat


    Antal inlägg : 179
    Join date : 10-02-06
    Age : 101

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  TokiPoki lör feb 06, 2010 5:13 pm

    hum.. ska kolla. *hämta*

    äh.. Kalle Anka pocket nummer 375 Min första miljon.
    fast de är ju en pocket...

    en annan som jag har hållt på med i ett tag pgd alla mina kalle anka<3

    Spela död -Ett mysterium från Echo Falls
    av Peter Abrahams
    Kennifer
    Kennifer
    Lax


    Antal inlägg : 120
    Join date : 10-02-04
    Age : 26

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Kennifer lör feb 06, 2010 6:30 pm

    Jag håller på och läser Skuggornas Hus av Evelyn Anthony.
    ausci
    ausci
    Liten och söt


    Antal inlägg : 23
    Join date : 10-02-06

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  ausci lör feb 06, 2010 7:43 pm

    över näktergalens golv , som jag typ sagt i en annan tråd.
    sådär , gillade inte den så mycket haha (; tycker den var dryg här & där så jag rekommenderar den inte direkt, haha.

    VAMPYRATER HAHA ♥️ jag gillar serien, det är typ 500 år i framtiden där det finns priater & vampyrater (dvs vampyrer som är pirater). Två syskon flyr med en båt och det blir storm blablabla och så kommer tjejen på vampyraternas skepp & killen på piraternas och sen blablabla haha!
    men nej, jag gillade serien. fast spejarens lärling-serien var dock bättre.
    Splitthecream
    Splitthecream
    Buttpen


    Antal inlägg : 99
    Join date : 10-02-06

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Splitthecream sön feb 07, 2010 12:26 am

    jag läser..
    tusen strålande solstrålar?

    nej jag vet inte vad den heter, men något sånt var det.. Riktigt bra faktiskt haha även om jag kanske bara läst 189 sidor och ska göra en jävla MUNTLIGbokredovisning på den på tisdag och den har typ 400 sidor ):
    Och jag orkar inte läsa... jag orkar verkligen inte, fyfan.
    Aja imorgon ska läsa asset av mig.
    Cherrypie
    Cherrypie
    Penna


    Antal inlägg : 63
    Join date : 10-02-06
    Age : 94
    Ort : Uppsala .__.

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Cherrypie sön feb 07, 2010 3:12 pm

    jag läser den femte syster...
    den suger, haha
    Westyane
    Westyane
    Hajmat


    Antal inlägg : 145
    Join date : 10-02-05
    Age : 27
    Ort : Death Valley O__O

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Westyane sön feb 07, 2010 5:33 pm

    Förut läste jag Hemsökt-serien av Meg Cabot om och om igen. Sen så kunde jag inte gråta i sista boken längre av nån anledning, och då var det inte kul längre så jag läste hp istället och grät sista boken där istället XD

    Att läsa böcker som man älskar länge och sedan... poff! Man hamnar i gråtdelen. Såna är underbara, jag behöver såna då jag avskyr att gråta för mina egna problem XDD

    Läs Piratika. Den är bara två böcker lång, men fullproppad med humor, ironi, kärlek på viss grad, spänning, äventyr, historia till viss del och sedan en liiiten sorgedel.
    Kennifer
    Kennifer
    Lax


    Antal inlägg : 120
    Join date : 10-02-04
    Age : 26

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Kennifer sön feb 07, 2010 6:18 pm

    Westyane skrev:Förut läste jag Hemsökt-serien av Meg Cabot om och om igen. Sen så kunde jag inte gråta i sista boken längre av nån anledning, och då var det inte kul längre så jag läste hp istället och grät sista boken där istället XD

    Att läsa böcker som man älskar länge och sedan... poff! Man hamnar i gråtdelen. Såna är underbara, jag behöver såna då jag avskyr att gråta för mina egna problem XDD

    Läs Piratika. Den är bara två böcker lång, men fullproppad med humor, ironi, kärlek på viss grad, spänning, äventyr, historia till viss del och sedan en liiiten sorgedel.
    Jag läste den när jag var 8-9 år. Möjligtivs mindre/äldre, mitt minne är inte det bästa.
    Jag tyckte att första boken var bäst, och den andra var jätteseg. Jag kanske läser om dem nån dag.
    Westyane
    Westyane
    Hajmat


    Antal inlägg : 145
    Join date : 10-02-05
    Age : 27
    Ort : Death Valley O__O

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Westyane sön feb 07, 2010 6:43 pm

    Kennifer skrev:
    Westyane skrev:Förut läste jag Hemsökt-serien av Meg Cabot om och om igen. Sen så kunde jag inte gråta i sista boken längre av nån anledning, och då var det inte kul längre så jag läste hp istället och grät sista boken där istället XD

    Att läsa böcker som man älskar länge och sedan... poff! Man hamnar i gråtdelen. Såna är underbara, jag behöver såna då jag avskyr att gråta för mina egna problem XDD

    Läs Piratika. Den är bara två böcker lång, men fullproppad med humor, ironi, kärlek på viss grad, spänning, äventyr, historia till viss del och sedan en liiiten sorgedel.
    Jag läste den när jag var 8-9 år. Möjligtivs mindre/äldre, mitt minne är inte det bästa.
    Jag tyckte att första boken var bäst, och den andra var jätteseg. Jag kanske läser om dem nån dag.
    Same here. Jag påbörjade när jag var åtta men pallade bara två sidor typ. Läste om när jag läst ut sista hp.
    Turner
    Turner
    Rakapparat


    Antal inlägg : 201
    Join date : 10-02-05

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Turner sön feb 07, 2010 6:49 pm

    Westyane skrev:Läs Piratika. Den är bara två böcker lång, men fullproppad med humor, ironi, kärlek på viss grad, spänning, äventyr, historia till viss del och sedan en liiiten sorgedel.
    Jag ska läsa den
    Sofia
    Sofia
    Räka


    Antal inlägg : 36
    Join date : 10-02-05

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Sofia sön feb 07, 2010 7:37 pm

    Jag läser Håkan Nessers "Flugan och evigheten". Började idag och har inte kommit så långt, men jag tror att den blir fantastisk. För det är alla hans böcker.
    HannaiY
    HannaiY
    Penna


    Antal inlägg : 56
    Join date : 10-02-07
    Age : 26
    Ort : Det är grått, och alla är sura :/

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  HannaiY sön feb 07, 2010 8:20 pm

    Jag läste nyss ut "Au Pair" av Melissa de la Cruz, den var väldigt härlig, men bra karaktärer.
    Det kändes som om man kände alla personerna, även om de inte finns på riktigt.
    om ni någonsin behöver en bok så ska ni läsa den ^^
    Dessi
    Dessi
    Slimeboll


    Antal inlägg : 250
    Join date : 10-02-05
    Age : 28
    Ort : Animeworld

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Dessi sön feb 07, 2010 10:36 pm

    Om det räknas som bok, så läste jag nyss ut mangan Love Round, en yaoi (bögmanga) som handlar om en boxare typ. Inte någon vidare plot, men lite söt var den väl.
    HannaiY
    HannaiY
    Penna


    Antal inlägg : 56
    Join date : 10-02-07
    Age : 26
    Ort : Det är grått, och alla är sura :/

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  HannaiY mån feb 08, 2010 6:37 pm

    Jag måste låna nya böcker snart, är beroende.
    avatar
    Rufus
    Räka


    Antal inlägg : 26
    Join date : 10-02-07

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Rufus ons feb 10, 2010 6:49 pm

    Jag läste ut Det är okej, jag har jätte stora trosor på mig! i söndags.
    Jag har glömt vad författaren hette... Hehe.
    Och.. Öh. Haha på den asså.
    Dessi
    Dessi
    Slimeboll


    Antal inlägg : 250
    Join date : 10-02-05
    Age : 28
    Ort : Animeworld

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Dessi ons feb 10, 2010 7:10 pm

    ... namnet? XD
    avatar
    Rufus
    Räka


    Antal inlägg : 26
    Join date : 10-02-07

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Rufus ons feb 10, 2010 7:18 pm

    Det var namnet som fick mig att läsa den. XD
    Jag kände att jag... bara måste.
    Submarine
    Submarine
    Hajmat


    Antal inlägg : 150
    Join date : 10-02-06
    Age : 26

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Submarine tor feb 11, 2010 3:49 pm

    läste ut damen under isen igår.
    Snakepit
    Snakepit
    Buttpen


    Antal inlägg : 77
    Join date : 10-02-10
    Ort : Beatlesköping

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Snakepit tor feb 11, 2010 4:03 pm

    läste nyss ut moonwalk, och läser "slash-boken" nu study
    Berit
    Berit
    Räka


    Antal inlägg : 35
    Join date : 10-02-06
    Age : 28

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Berit tor feb 11, 2010 7:02 pm

    jag läser den där...... "inte ett ord" eller vad den heter. den är för fan hemsk för i den står det om en kille som gillar att plåga katter. alltså det är beskrivet vad han gör med dem. *BUUUUUUHU NUUUU*
    Sofia
    Sofia
    Räka


    Antal inlägg : 36
    Join date : 10-02-05

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Sofia tor feb 11, 2010 8:37 pm

    Sofia skrev:Jag läser Håkan Nessers "Flugan och evigheten". Började idag och har inte kommit så långt, men jag tror att den blir fantastisk. För det är alla hans böcker.
    väldans fin var den. åhh han gick runt och lyssnade på tystnade, vad fint.
    YouSmellLiekFish
    YouSmellLiekFish
    Liten och söt


    Antal inlägg : 20
    Join date : 10-02-07

    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  YouSmellLiekFish fre feb 12, 2010 7:41 pm

    HAr nyss läst ut Clique - Bästa ovänner för andra gången.. Läser Clique - En wannabes hämnd för andra gången nu.

    Sponsored content


    Böcker du läser nu/Nyss läste ut? Empty Sv: Böcker du läser nu/Nyss läste ut?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: mån maj 06, 2024 6:44 pm